1399-05-12 17:37:47
به دعوت شورا دکتر یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و دکتر رضایی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در جلسه شورا حضور یافتند
سید عبدالمهدی میرپور رئیس شورا ضمن خوشامدگویی به میهمانان با قدردانی از تلاش کلیه کارکنان و تلاشگران حوزه درمان و سلامت، درخصوص اختصاص جلسات اخیر شورا به موضوع بهداشت و درمان باتوجه به افزایش آمار کرونا؛ تشکر از حضور فوق تخصص ریه در بیمارستان و استفاده از داروهای به روز طبق پروتکل وزارت بهداشت و درمان و اختلاف هزینه های تست کرونا در آزمایشگاه های خصوصی با بیمارستان، موضوع شروع سال تحصیلی و نگرانی خانواده ها باتوجه به اعلام سرایت ویروس از افراد ناقل یا مبتلا مطالبی مطرح کرد.
دکتر یگانه ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی که از شروع بیماری کرونا با مجموعه دانشکده علوم پزشکی و همچنین ارائه خدمات به شهروندان همراه بوده تقدیر و تشکر کرد. وی دلیل افزایش آمار  بیماران و مرگ و میر را  برگزاری های مراسم جشن و عزاداری در سطح شهرستان دانست و ابراز کرد باتوجه به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش آمار هستیم که امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد. معاون بهداشتی دانشکده همچنین توجه به  پیش رو بودن عید غدیر خم و ماه محرم و صفر برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیم مناسب قبل از رسیدن به این ایام به منظور مدیریت بهتر و استفاده از پتانسیل سرمایه گذاران و خیرین را در تولید ماسک صنعتی در شهرستان با توجه به موج بعدی این ویروس در در شهریور و مهرماه را مهم دانست.
در ادامه دکتر رضایی رئیس بیمارستان لارستان نیز افزایش آمار شهرلار را همجواری با استان هرمزگان و ورود مسافران از فرودگاه لارستان که باتوجه به عدم رعایت پروتکل بهداشتی منجر به فوت آنان و مبتلا شدن نزدیکان آنان شده بود بیان کرد، وی همچنین از  ضد عفونی محیط بیمارستان و بخش های فعال در بیمارستان، پشتیبانی کادر درمان و استفاده از نیروهای ۸۹ روزه با مجوز بهداشت و درمان، تهیه پلاسما از بیماران بهبود یافته و نگهداری از آن برای درمان کرونا توضیحاتی ارائه داد. رضایی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) کارکنان ICU دارای مدرک بین المللی مراقبت های ویژه هستند و از حیث تامین تجهیزات نیز موفق عمل کرده است، این مرکز درمانی را جز برترین بیمارستانهای کشور دانست. وی همچنین از حمایتهای بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان در دیالیز بیماران کرونایی که دارای ریسک بالا می باشد در بخش کرونا خبر داد.
در ادامه اعضای شورا نیز ضمن تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و حوزه سلامت ، لزوم فرهنگ سازی بیشتر را بهترین اقدام در کنترل این ویروس برشمردند. اعضای شورا همچنین با تاکید بر اینکه موضوع ماه محرم را باید جدی گرفت با توجه به تفاوت برگزاری مراسم در لار درخواست اتخاذ تصمیمات جدی و مدیریت مطلوب را خوستار شدند. موضوع عدم مراجعه خانواده هایی که به خاطر هزینه های درمان و ترس از هزینه بالای بیماری کرونا و در حال خود درمانی هستند نیز بخش دیگری از صحبتهای اعضای شورا بود که  مقرر شد به منظور حمایت از این اقشار به بیمارستان معرفی گردند.
عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای شهرستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و تلاش های مسئولین در حوزه درمان و بهداشت از دغدغه بالای این عزیزان باتوجه به قرار گرفتن در کانون بحران این بیماری و تلاش این عزیزان را ستودنی دانست. مقیمی با بیان اینکه سخت‌کوشی کار درمان و بزرگی آنان در این دوران سخت به وضوح دیده شد تاکید کرد این اقدامات ارزشمند باید به جامعه انتقال پیدا کند. وی همچنین از لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در تلاش برای کاهش آمار ؛ لزوم توجه ائمه جمعه و جامعه روحانیت برای تبیین عزداداری ماه محرم و برنامه ریزی برای آن را ضروری دانست.