1399-03-3 09:40:42
محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار و سید عبدالمهدی میرپور رئیس شورای اسلامی شهر، طی پیامی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم شریف، بصیر و خداجوی ایران اسلامی تبریک گفتند.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، متن پیام مدیران شهری لار بدین شرح است:
سوم خرداد یادآور حماسه آفرینی ها، رشادات ها و دلاوری های مردان خالص و پاکی است که حاضر نشدند وجبی از دامان خاک این سرزمین را به دست دشمن بسپارند، آنان که حسین وار در راه آزادی و آزادگی از جان خود گذشتند.
دریادلانی که با شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی و ایستادگی، با توکل به خدا، بلندترین و ناممکن ترین فرازها را غیورانه فتح نمودند و در راه دفاع از شرف و ارزش های این مرز و بوم، با صلابت و استوار ایستادند و به سرافرازی ماندگار پیوند خوردند. آزادسازی خرمشهر تاریخ پرافتخار و بلند مقاومت ملتی را روایت می کند که بی منت و بی ادعا، با روحیه جهادی و شهادت طلبی تا پای جان در میدان نبرد جنگیدند تا امنیت، آرامش و پیروزی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.
تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت شده است. در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به شمار می آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.
سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و یادآور نقطه عطف سال های روشن دفاع مقدس و روزهای غریب اتکای مظلومانه آسمانی ترین انسان هایی که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش های مقدس این خاک پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازی ماندگار، پیوند خوردند. بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.
اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر، این مناسبت سترگ، خاطره انگیز و غرورآفرین را به ملت بزرگ ایران به ویژه رزمندگان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و مردم ولایی و همیشه در صحنه لارستان بزرگ تبریک عرض می نماییم و توفیقات روزافزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند سبحان مسئلت داریم.
 
محمدرضا قنبرنژاد - شهردار لار
سید عبدالمهدی میرپور - رئیس شورای اسلامی شهر لار